הזמן חבר | פרסום | דף הבית | התחבר למערכת

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

16.07.2019
גם בפייסבוק:

המדריך השלם לחיסכון בצריכת הדלק

תאריך: 15/09/2010 | צפיות (2915) | תגובות (0)

השימוש שלנו בדלק הוא תדיר. עם עליית מחירי הנפט ובעידן המודרני אין כל סיבה שנמשיך לחיות בהזנחה ונמשיך לבזבז את הדלק ללא סיבה אמיתית בפועל.

 מחיר הדלק שאנו משלמים מושפע מן מחירי הנפט. בימים אלו, מחירי הדלק עולים וממשיכים לעלות וכנראה שעוד ימשיכו לעשות זאת. מבחינתנו, צרכני הדלק  -הדלק הוא ההוצאה הראשונה שלנו בהוצאות על הרכב שלנו. השאיפה שלנו תמיד תהיה  לצמצם כמה שיתר את צריכת הדלק שלנו. 

גם ברשותנו רכב מליסינג ומהשכרה ,אלא אם כן מישהו מממן לנו (חברה שבה אנו עובדים וכו') את הדלק עלינו להיות מודעים לכמות הדלק ולהשתדל לחסוך כמה שיותר!

במדינת ישראל לא הפעילה עד כה שום סוג של מנגנון המסייע לצמצום של צריכת הדלק במדינה. אפילו לא בעזרת סרטון הסברה לנהגים. זאת אגב מנוגד לנעשה כמעט בכל מדינה מערבית מתוקנת!

לא רק שצמצום צריכת הדלק בישראל יצמצם (אפילו בקצת) את הכנסות המדינה ממיסים ,הוא יסייע מאוד לצמצום זיהום האוויר ועל כן תהיה הפחתה בתחלואה הנגרמת כתוצאה מהשימוש המסיבי בדלק .

אם כל אחד מאיתנו יחסוך אפילו במעט מצריכת הדלק שלו-חשבו על היתרונות! זה אפילו יפחית את תלות ישראל בנפט וישפר את יעילותו הכלכלית של המשק במדינה!

ראשית ,מדובר בצעד קטן שעלול להיות קשה מעט לחלקכם- הורידו את הרכב מן הגז!! לאופי הנהיגה שלכם יש השפעה רבה על צריכת הדלק של הרכב. נהיגה פרועה הכוללות סיבובים חדים והאצות פתע וכמובן נהיגה במהירות גבוהה בעלות השפעה רעה על צריכת הדלק! במקרים ספציפיים ההפרש עלול להגיע עם לעשרות אחוזים! לא חבל? במידה ותחליטו להקשיב להיגיון ולנהוג בצורה שקולה ומתונה יותר על הכבישים- תגלו כי החיסכון בדלק הוא משתלם וכדאי.

כמו כן, יש להשתמש בבלימת המנוע. להוריד את הרגל מן הגז בזמן נהיגה בירידה ולפני רמזור אדום , כאשר הרכב נוסע בתנועה שהיא מהירה ,במקרה ובו דוושת הגז לא לחוצה- המנועה מסתובב באמצעות התנופה שצבר אותו רכב וצריכת הדלק שבאותם רגעים אינה מורגשת . על כן , האטה מבוקרת משפרת את צריכת הדלק שלכם. בניגוד לסברה השגויה של חלק מן הנהגים , אין צורך להעביר להילוך סרק את הרכב בזמן נהיגה בירידה אלא להמשיך לזוז כשההילוך משולב. יתר על כן – העברה להילוך סרק אסורה על פי חוק , מקלקלת את צריכת הדלק של הרכב וגם אינה בטוחה כלל וכלל.

דבר נוסף שעליכם לעשות הוא צמצום של משקל מיותר.דברים שסתם שוכבים בתא המטען, כסא לילד שכבר לא בשימוש או מה שזה לא יהיה שצובר אבק ברכב . אחד הדברים הראשונים שעושים שהופכים רכב לרכב מירוץ הוא הסרה של כמה שיותר משקל שנחשב מיותר! Fk naek כל משקל מיותר של חפץ  שלא נמצא  בשימוש,  מכביד על הרכב , מרעיש בתא המטען ובטח שלא תורם לצריכת הדלק של הרכב.

חשוב להקפיד (אפילו ללא קשר לחיסכון בצריכת הדלק ) על תחזוקה נכונה ושוטפת של הרכב. רכב מתוחזק וחף מתקלות יראה ביצועים טובים יותר וצריכת הדלק שלו טובה יותר לעומת רכב הסוחב תקלות מן העבר.

חשוב גם כן לשמור על לחץ אוויר תקני בגלגלי הרכב. לחץ אוויר שהוא תקין משפר את האחיזה על הכביש , חוסך בדלק ומאריך גם את חיי הצמיג. יש לבדוק בספר הרכב את לחץ האוויר התואם לרכב שלכם. המידע יופיע באחת המדבקות שעל משקפו, הדלת או בלוח שבתחנת הדלק או אפילו מתחת למכסה המנוע שלכם. יש להקפיד על בדיקה של לחץ האוויר פעם במספר שבועות , אין צורך עד שתגלו- הפתעה –פנצ'ר!

 העצה הבנאלית ביותר היא לנהוג פחות. רכב אשר מונע פחות לא מבזבז דלק. האם אתם באמת צריכים את הרכב כדי להגיע לספר שקרוב אליכם או בביקור בחדר הכושר.

תגובות המדריך השלם לחיסכון בצריכת הדלק
שלח
נקה
תגובות הגולשים