הזמן חבר | פרסום | דף הבית | התחבר למערכת

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

21.03.2019
גם בפייסבוק:

המדריך המלא לייבוא רכבים מחו"ל

תאריך: 15/09/2010 | צפיות (2850) | תגובות (0)

בא לכם לגוון , להיות מיוחד ,לחדש ולהביא לארץ רכב בייבוא אישי ולא יודע איך? לפניכם מדריך שינסה לסדר לכם את המחשבות וידריך אתכם כיצד לנהוג.

 סוכני הרכב , האנשים היושבים בחברות ההשכרה והליסינג לא בדיוק יאהבו את הייבוא האישי , גם משרד האוצר ומשרד התחבורה ינסו לשים לכם רגליים בתהליך הייבוא האישי . על אף כל זאת- הייבוא האישי הפך להיות נפוץ יותר מכפי שהיו רוצים-קיימת עלייה בייבוא אישי של רכבים לארץ מחו"ל.

כל רכב שמגיע ארצה יש יבואן רשמי אחד , למל רי-מוטורס הם היבואנים של קיה ,קמור רכב הם היבואנים הרשמיים של ב.מ.וו וכו'. הייבוא האישי נותנת לכל ישראלי את האפשרות לייבא לעצמו ובעצמו עד 2 כלי רכב לשימושו האישי כל שנה. הדרך לעשות זאת היא באמצעות קנייה של הרכב בחו"ל, העלאת הרכב על אונייה והשטתה ארצה. זה אולי נשמע קל, אך יש לדעת כי יש לא מעט הגבלות על הייבוא האישי (אשר אל דאגה-יפורטו בהמשך הדרך).  

 

קודם כל ,יש לדעת כי לא כל ייבוא משתלם. קודם כל , כאשר מייבאים רכב- יש חיסכון של פערי התיווך מיבואן הרכב הרשמי. יחד עם זאת, בתור לקוח בודד –ההובלה ועמלות המכס מחירם גבוה יותר.  כמו כן, כדאי לאתר רכב במחיר משתלם אצל סוכנויות הייבוא האישי או להיעזר בסוחר מחו"ל. בנוסף לכך ,יש להוסיף את הבירוקרטיה במכס ואת הבירוקרטיה במשרד הרישוי עד לקבלת הרישיון לייבוא הרכב.

 

 

 

 

זה באמת כדאי כאשר לא מדובר ברכב זול. הייבוא האישי משתלם באמת רק כאשר מדובר ברכבים יקרים בעלי אבזור מיוחד שניתן להשיג בחוץ לארץ במחירים טובים (משומשים או חדשים).

היבואנים הגדולים לא ששים על רעיון של ייבוא אישי , חלקם אפילו ינסו להערים עליכם קשיים בדרכם לייבא. למשל במקרה שבו תרצו לתקן את רכבם במוסכים שלהם למשל כאשר  דגם הרכב שלכם לא נמכר באופן סדיר בארץ ,אתם עלולים להיות בבעיה עם חלקי החילוף שעלולים להיות לא זמינים .כמו כן ,יש הרבה בירוקרטיה , התרוצצות ואולי גם עצבים כאשר עובדים בצמוד לדילר בחו"ל, עם המכס בארץ ,רשות הרישוי וחברת ההובלה .  אפשר להיעזר בסוכנויות הייבוא האישי במסע הבירוקרטיה אך כמובן שהעזרה לא תגיע ללא תשלום...

כאשר מייבאים מחו"ל רכב , אפשר לייבא רכב אשר לא מיובא לארץ על ידי היבואנים הקטנים או הגדולים. כשאתם מזמינים רכב מארץ אחרת, אין דגם או אבזור שאתם לא יכולים לקבל (וברב המקרים במחיר זול יותר מאשר אצל היבואן הרשמי של אותו המוצר).

בייבוא האישי לארץ אין חובת ייבוא של רכב חדש, במקרים רבים ניתן יהיה להשיג רכב שהוא כמעט או כמו חדש במחיר באמת משתלם . יתרון נוסף הוא בכך שאין דרך אחרת לייבא לארץ רכב אספנות!

 

מבחינת הרכבים שניתן לייבא – יש מספר הגבלות על ייבוא רכבים.קודם כל –  קודם כל על ייבוא של רכב אספנות גילו צריך להיות מגיל 30 ומעלה. גיל הרכב המיובא (ולא של אספנות) לא יהיה גדול יותר משנתיים , כלומר מהיום אשר בו ייצרו את הרכב במפעל ועד היום שבו יקבל הרכב רישוי ישראלי לא יהיה גדול משנתיים.

יש לדעת כי ייבוא אישי מותר רק לרכבים פרטיים ( כלומר רכבים במשקל של עד 3.5 טון עם שמונה מושבים גג).

קודם כל ,היבואנים הרשמיים אינם אוהבים את נושא הייבוא האישי ולא שמחים לספק בכל מקרה אישור שירות. אישור השירות במוסכים של רשת השירות של היבואן תלוי במגבלות ובאישור היבואן.

פתרון חלקי הוא של חלק מן היצרנים אשר מעניקים לרכביהם אחריות שהיא בינלאומית , אשר אותה מחויב היבואן לכבד בין אם הוא רוצה בכך או לא. במקרה ובו לא התקבל אישור שירות  מן היבואן –אל דאגה, במקרים כאלה משרד התחבורה מאשר להחליף את אישור המוסך המורשה באישור מוסך אחר (אשר לא מורשה יבואן). 

אם כבר צלחתם את נושא האישורים ובחירת הדגם שאותו תרצו לייבא, הנושא הבא שעל הפרק הוא נושא המיסוי שהוא סבוך מעט.

לכל רכב יש שתי רמות מיסוי עיקריות. לרכב חדש, עד גיל שנתיים- במידה והרכב מיוצר ואף מיובא ממדינה אשר יש איתה הסכם סחר (מדינות האיחוד האירופאי, קנדה,טורקיה וארה"ב- גובה המס יעמוד על 113 אחוזים. אם הרכב מיוצר במדינה אשר אין איתה הסכם סחר (כמו קוריאה או יפן) או מדינה שהרכב מיוצר במדינה עם הסכם שכר אך מיובא ממדינה אחרת המס הוא של 128 אחוזים.

לרכב אספנות, אשר גילו עולה על 30 שנים- אם הרכב מיוצר ומיובא מרכב אשר יש איתו הסכם סחר (כפי שכבר צוין לעיל)- המס יהיה על 100 אחוזים. אם הרכב מיוצר במדינה אשר אין איתה הסכם סחר אך מיובא ממדינה אחרת- המס יהיה של 115 אחוזים. 

 

כאשר מדובר ברכב היברידי בדרגת זיהום של 1,2- אם הרכב מיוצר ומיובא ממדינה אשר יש איתה הסכם סחר –המס יהיה של 51 אחוזים. במידה והרכב מיוצר במדינה אשר אין איתה הסכם סחר אך מיובא ממדינה אחרת –המס הוא בגובה 62 אחוזים. 

קיימת הקלה במיסים של אחוזים בודדים על האחוזים אשר מצוינים לעיל לרכבים אשר דרגת זיהום האוויר שלהם קטנה (ההפחתה גדלה כאשר מדד זיהום האוויר של הרכב קטן יותר).

גובה חישוב המס נקבע על ידי שמאי של המכס. הערך של הרכב לצורך חישוב של המס הוא לפי עלויות הייבוא הכולל של הרכב (מחיר הרכב במדינה אחרת הכוללת את עלות השילוח ארצה).  השמאי רשאי לקבוע את הערך של הרכב על סמך מחיר המחירון של הרכב ואינו מחויב לקבוע את השווי של הרכב לפי החשבוניות שעליהן הצהרתם. 

יבוא אישי של רכב יחסוך במקרים מסוימים עשרות ואולי גם מאות אלפי שקלים וזאת בהשוואה למחיר הרשמי אצל היבואן הרשמי. כאשר מדובר ברכב פשוט וזול – פשוט לא משתלם לייבא את הרכב.

כאשר מדובר ברכב שכבר מיובא לארץ גם במקרה שכזה- לא משתלם לייבא את הרכב. רק במקרה אשר מדובר ברכב אספנות או שמדובר ברכב אקזוטי אשר לא מיובא לארץ – משתלם לייבא את הרכב. משום שתהליך ייבוא הוא לא תהליך של יום יומיים , יש להיכנס אליו לאחר שחישבתם את התועלת וביררתם האם הייבוא האישי עונה באמת על הצרכים שלכם.

 

תגובות המדריך המלא לייבוא רכבים מחו"ל
שלח
נקה
תגובות הגולשים