הזמן חבר | פרסום | דף הבית | התחבר למערכת

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

21.03.2019
גם בפייסבוק:

שיטת הניקוד- למי היא באמת מועילה?

תאריך: 15/09/2010 | צפיות (2288) | תגובות (0)

אזרחי המדינה,מבקרי המדינה ויועצים משפטיים כבר במשך שנים מודים כי שיטת הניקוד לוקה בחסר ולא מגיעה למטרתה. שיטת הניקוד הקיימת כיום לא מורידה מן הכביש עברייני תנועה פוטנציאליים .

 לפני תקופה ארוכה יותר משנה אחת הבטיח ישראל כץ (שר התחבורה)  על הוראה לפקידי משרדו לתקן את הליקויים בשיטת הניקוד. מבקר המדינה הצביע בשני דוחות נפרדים כי שיטת הניקוד לא מיושמת דווקא נגד עברייני תנועה פוטנציאליים- נהגים אשר מבצעים מספר חריג (ומוגזם) של עבירות תנועה.

כמו כל פוליטיקאי , כנראה שהשר כץ על אף שהודה כי השיטה לקויה ,רק הבטיח ולא קיים (לפחות לא עד כה). התוצאה – עד יום תקפה אותה שיטת ניקוד , עברייני תנועה רבים ממשיכים לנהוג ולהמשיך בדרכם (הפושעת).

 הליקוי שעליו הצביע השר כץ נגע לשלילת הרישיון של עברייני תנועה מועדים- לפי שיטת הניקוד, נהג הצובר 72 נקודות או יותר בשתי תקופות עוקבות, יפקיד את רישיונו לתקופה של תשעה חודשים. על אף התקנה, משרד התחבורה לא מיישם את ההוראה משום שהניסוח של התקנות לקוי... על ליקוי זה אגב התריעו גם מבקר המדינה ושרי התחבורה לשעבר שאול מופז ומאיר שטרית .

הנתונים הסטטיסטים נכון לשנת 2009 (נתונים אשר הוצגו ע"י משרד מבקר המדינה ) הציגו את האמת המרה- מתוך כ82 אלף נהגים עם רישיון פסול- רק כשליש מתוכם אכן הפקידו בפועל את הרישיון , וזאת כנדרש לפי חוק. יתר על כן, בין 40-50 אחוזים מההודעות בדבר פסילת רישיונות הנהגים אכן מגיעות ליעדן. כלומר- עשרות אלפי נהגים ממשיכים לנהוג כרגיל בכבישי הארץ על אף שלילת רישיונם וזאת מהסיבה הפשוטה שלא קיבלו את ההודעה על פסילת רישיונם.

על אף המחלוקות בין משרד התחבורה ומשרד מבקר המדינה  באשר למספרם המדויק של נהגי פסולי נהיגה אשר ממשיכים לנהוג –אין ספק כי מדובר בהזנחה נפשעת ובתופעה נרחבת (מדי).  אגב, לפי נתוני משרד התחבורה , מתוך כ41 אלף נהגים אשר רישיונם נשלל ע"י רשות הרישוי- רק 18 אחוזים מתוכם אכן הפקידו את הרישיון (מה שאומר כי 3362000  נהגים פסולי רישיון עדיין מסתובבים בכבישים).

ליקוי נוסף הוא של בעיית הנהיגה בעת פסילה , ליקוי אשר מוכר היטב לכל הרשויות הפעילות והמעורבות. עוד ב2006 התריע על הליקוי משרד מבקר המדינה תוך כדי נזיפה במשרד התחבורה על הסחבת הנוגעת לתיקון הליקויים.

ליקויים אלה אגב לא נעלמו מעינו הבוחנת של השר כץ. עוד מספר שבועות טרם כניסתו לתפקידו , אמר כי יש להגיע למצב שמי אשר נשלל רישיונו מוודאים כי הוא יודע. יש אנשים שאינם מודעים ולכן בתום לב הם ממשיכים לנסוע. אין צורך לתפוס אותו בעת נהיגה אלא יש לגרום כי יפקיד את רישיונו. זוהי פרצה בחוק שיש לנו כוונה לטפל בה.

כנראה שיש משהו מסריח בממלכת ישראל , שכן שיטת הניקוד אינה עושה את מה שמוטל על כתפייה. נראה כי יש מודעות לליקויים בשיטה בקרב המשרדים השונים אך דבר לא נעשה. נהגים רבים ימשיכו לבצע עבירות תנועה וימשיכו לנהוג בכבישים 

 

תגובות שיטת הניקוד- למי היא באמת מועילה?
שלח
נקה
תגובות הגולשים